English versionenglish

header

ECHIPA

Radu Groza

Impresariază mai mult de 15 artişti şi face acest lucru de peste 10 ani. Când a ajuns în Bucureşti şi a intrat la Facultatea de Jurnalism nu s-a gândit că va ajunge aici. Chiar dacă e un împătimit al muzicii, prima dată a profesat ca jurnalist. Timp de 4 ani, între 1991 şi 1995, a lucrat la Radio România Tineret, la emisiunile "Student Club" şi "Radio în blue jeans". "Aici am câştigat multă experienţă, lângă oameni foarte valoroşi. În plus, radioul e un loc în care trebuie să înveţi să scrii repede, să scrii corect şi succint", spune Radu Groza.

În 1996, a devenit redactor la "Popcorn", unde scria materiale despre muzica românească. "A fost o perioadă foarte frumoasă, pentru că visul meu dintotdeauna a fost să scot o revistă de muzică pentru adolescenţi. E un vis la care ţin şi care, foarte probabil, se va materializa într-o zi. Acesta e locul în care am cunoscut cei mai muţi oameni din branşă", spune el. Tot în acea perioadă a lansat radio Uniplus în Câmpia Turzii.

De aici, drumul a părăsit puţin făgaşul jurnalisticii, iar în 1997 a devenit director artistic la Media Pro Music. Având această funcţie, trebuia să aleagă proiectele muzicale ce urmau să fie dezvoltate şi promovate. În perioada în care a lucrat acolo a avut mai multe proiecte duse la bun fârşit şi de care este foarte mândru, cum ar fi promovarea albumului "Supersonic" al formaţiei Holograf. E unul dintre cele mai cunoscute albume ale formaţiei, ce conţine hit-uri ca "Ţi-am dat un inel" şi "Dincolo de nori", etc. Tot când a lucrat în Media Pro Music a realizat şi primul său proiect muzical, trupa Exotic, proiect făcut împreună cu Costi Ioniţă. A fost o formaţie la care a ţinut mult, aşa că, peste un an de zile a devenit managerul ei. Acesta poate fi considerat adevăratul moment în care s-a lansat ca impresar, o meserie pe care, de atunci, a început să o facă în paralel cu cea de director artistic de la Media Pro Music. În anul 2000 l-a cunoscut pe Ştefan Bănică Jr. "A fost una din cele mai fericite întâmplări din viaţa mea. Totul a pornit de la faptul că ne plăcea acelaşi gen de muzică, respectiv muzica rock and roll, muzica anilor '50-'60. Afinităţile muzicale comune ne-au condus la o prietenie frumoasă, de ani de zile, în care am lucrat şi am făcut 'afaceri' muzicale împreună", spune Radu. Episodul Media Pro este considerat de Radu Groza o adevărată şcoală de viaţă, acolo a învăţat cele mai multe lucruri, atât despre meserie, cât şi despre oameni; iar acei ani l-au călit pentru tot ceea ce a urmat, astfel că, prea puţine lucruri l-ar mai putea şoca.

În 2000 a ajuns director de marketing la Cat Music/Media Services. "Aici am avut şansa să găsesc în directorul Cat Music, Dan Popi, pe lângă un profesionist pe care îl admir, în primul rând un prieten. Nu mi-a fost uşor atunci când am plecat din Media Pro Music, iar Dan Popi a ştiut să fie omul potrivit la locul potrivit pentru mine", consideră el. În 2001 a înfiinţat trupa Blondy şi, mai apoi, a construit cariera muzicală a Nicolei.

Când a înfiinţat Music Management, în 2004, a fost momentul în care a simţit că vrea mai mult. Era obişnuit cu lumea showbiz-ului de 17 ani, din care primii 6 ca jurnalist, iar, mai apoi, ca impresar. "Când îţi place ceea ce faci şi îţi place să faci lucrurile bine, munca se transformă în plăcere. Cu anii, am reuşit să dezvolt un stil propriu, o manieră aparte de a trata artistul, şi, de ce nu, o schemă proprie de a gândi cariera unui cântăreţ şi de a o promova", mai spune Radu Groza. Avea deja experienţă în domeniul muzical, cunoştea ceea ce se întâmplă în showbiz-ul românesc, ştia tot ceea ce era nou în muzica românească şi cea străină. Trecuse deja printr-un lung şir de experienţe, încercări, reuşite şi succese, prietenii şi duşmănii. Aşa că, înarmat cu o doză sănătoasă de curaj, iniţiativă, puţin fler şi un strop de nebunie, s-a gândit să treacă la un alt nivel şi a pus bazele firmei de impresariat artistic Music Management. Nu putea să facă această firmă singur, aşa că a strâns prietenii în jurul său. Pe Niki îl ştia de pe vremea când era jurnalist, iar Niki era impresarul şi managerul mai multor formaţii româneşti. Acum îi este şi partener de afaceri. Cu Bogdan a fost coleg de facultate, Doru i-a fost instructor şi l-a învăţat să şofeze, iar pe Florin l-a angajat surprins de ambiţia şi devotamentul acestuia. Acum Music Management are grijă de cariera a peste 15 artişti, organizează concerte şi turnee atât la nivel naţional, cât şi la nivel internaţional.

Radu Groza: Din punctul meu de vedere, două momente sunt extrem de dificile în meseria de impresariat. Unul ţine chiar de impresar, pentru că acesta trebuie să îi găsească cântăreţului "calea", stilul. Fără soluţia corectă, nu se poate face nimic. Apoi, în relaţia impresar-artist mai intervine al doilea moment greu: atunci când cântăreţul ajunge să aibă un succes foarte mare şi apar "prietenii" cu tot felul de sfaturi. Dacă artistul se lasă influenţat, totul devine compromis. Cântăreţii care îşi revin din această "rătăcire" vor face carieră în continuare; cei care nu pot să îşi vadă greşeala, vor trece în linia trei, patru a showbiz-ului. Secretul succesului este să nu îţi neglijezi niciun proiect şi să continui să visezi, până când acesta devine realitate. Pe lângă impresarierea artiştilor de care mă ocup în prezent, descoperirea de noi talente, organizarea de evenimente, aducerea în concerte şi turnee a unor mari artişti de peste hotare, ce aş mai avea de bifat? O revistă de muzică care să aibă ca target tinerii, o ligă a impresarilor şi managerilor, aşa cum există în fotbal... şi asta doar pentru început. În rest, lăsaţi-mă să vă surprind. Cred că deja ştiu cum să o fac.

radu groza radu groza radu groza radu groza radu groza radu groza radu groza radu groza radu groza radu groza radu groza radu groza radu groza radu groza radu groza radu groza radu groza radu groza radu groza
radu groza

Diplome

diploma radu groza diploma radu groza